Kruger Park

26 september 2019 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Hallootjess,

Vandaag ben ik weer begonnen met stage nadat ik een paar dagen vrij heb gehad. Vrijdag op zaterdagnacht zijn we om 4 uur opgehaald geworden om te vertrekken naar het vliegveld. We zijn om 6 uur richting Johannesburg vertrokken. Hier werden we opgehaald door onze 2 gidsen voor de komende 4 dagen. We zijn meteen in de safari truck gestapt en begonnen aan een 6 uur durende reis naar het Kruger Park. Eenmaal aangekomen bij ons verblijf, hebben we de kamers verdeeld en ons even opgefrist aangezien we een uurtje later vertrokken op onze Sunset Safari Drive. Tijdens deze drive hadden we al wat zebra's, impala's en olifanten gezien . We hebben ook deze avond in de bush bush een braai gehad. Ze hadden allemaal lampionnen neer gezet en een kampvuur gemaakt. Dit was echt heel gezellig, wel stonden er allemaal rangers om ons heen, aangezien er geen omheining om ons heen was.

De volgende dag, zondag, ging de wekker om 5 uur. We hadden een hele dag safari op de planning staan dus we wilden om 6 uur met de truck vertrekken. We wilden dieren zien! Dit is ook gelukt, we hebben alleen een luipaard niet gezien anders hadden we de Big Five gespot. Wel hebben we 2 leeuwinnen gezien, giraffen, neushoorn, buffalo's, nijlpaarden en hyena's gezien. Het was een super leuke dag, wel wat warm aangezien het 38 graden was.... We waren rond half 6 terug van de safari. 's Avonds hebben we lekker gegeten in de lodge. Het verblijf was gelukkig goed verzorgd, ook de huisjes waren heel leuk ingericht en we hadden zelfs een buitendouche :-). We zijn weer vroeg naar bed gegaan aangezien we maandagochtend weer om 5 uur op moesten.

Maandag zijn we om 6 uur vertrokken op een Bush Walk. Dit betekent dat je met een klein groepje van 5 mensen en 2 rangers te voet door het park gaat lopen. Je ziet nu veel meer dingen dan dat je langs de weg rijdt. We hebben verschillende afdrukken van beesten gezien en ook geleerd welke poep bij welk dier hoort. HAHA. Het was wel spannend aangezien je natuurlijk ook dieren tegen kunt komen. Gelukkig hebben we dieren gezien zoals zebra's en impala's maar wel op een afstand. Het was een mooie ervaring! Eenmaal terug na 1,5 uur hebben we ons weer klaar gemaakt voor de rest van de dag want we gingen de Panorama Route rijden. Helaas was het weer niet al te best en hebben we een plek niet kunnen bekijken omdat het helemaal bewolkt was en daardoor het zicht niet goed was. Wel zijn we naar Bourke's Luck Potholes en de Three Rondawels geweest. Deze twee plekken waren al geweldig! Wat een mooi uitzicht. 's Avonds hebben we weer gegeten in de Lodge. Onze gids Rickus had een Tafel buiten gereserveerd bij het kampvuur en daar hebben we wederom lekker gegeten! Het was een buffet, dus iedereen kon pakken wat ie lekker vond.

Dinsdagochtend ging de wekker, natuurlijk, weer om 5 uur haha. We wilden vroeg op pad aangezien we maar 2 uurtjes de tijd hadden om nog een safari te doen en nog dieren te spotten. Daarna zijn we weer begonnen aan de terugreis naar Johannesburg aangezien we 's avonds terug vlogen. Wat heb ik genoten van deze 4 dagen. Genoten van de uitzichten, de dieren maar ook van de natuur en de omgeving. Het voelde echt aan als een mini vakantie haha! Toch was ik ook wel weer blij om lekker naar ons huis te gaan en weer te slapen in mijn bed. Raar, maar het voelde echt aan als thuis komen :)

Woensdag had ik nog een dagje vrij gepakt aangezien Linda (nichtje) en Erwin in Kaapstad waren. Zij zijn mij 's ochtends vroeg komen ophalen en toen zijn we naar Simon's Town gereden waar Boulders Beach is met de pinguïns. Wat een leuk plekje en wat zijn pinguïns toch leuke dieren! Hierna hebben we even ontbeten en vervolgens zijn we doorgereden naar Cape Point en Cape Of Good Hope. De omgeving was echt prachtig en we hebben dan ook redelijk veel foto's gemaakt, vooral Linda haha! Bij Cape of Good Hope moesten we natuurlijk op de foto met het bord, waar zelfs een rij voor stond. Op de terugweg zijn we nog een paar keer gestopt langs wat stranden en zijn we door Noordhoek gereden om vervolgens de Chapman's Peak Drive te rijden. Wauw Wauw Wauw, wat een uitzichten! Ik heb echt genoten van deze dag en wat was het fijn om even familie te zien en te kunnen kletsen en lachen! 's Avonds zijn we met zijn drietjes gaan eten bij Mama Africa. Wat een mooie herinnering deze dag!

Nu weer aan de slag op stage. Morgenavond hebben we alweer een sunset picknick op Signall Hill op de planning staan. Het weekend moet ik me nog eens even bekijken wat ik ga doen. Ff relaxen is ook niet verkeerd haha.

Lieve groetjes en dikke kusss

1. Annemie Koolen:
    26 september 2019
    Wow wat heb jij een prachtige tijd!

Die pinguïns ❤ jaloers hoor

Fijne werkdag
  2. Maud Van Dijk:
    26 september 2019
    Ja het is echt een en al genieten!
    Dankjewel en tot snel xxxxxxx
  3. Esther:
    26 september 2019
    Wat een prachtige ervaringen! En dat je geniet dat spat er van af! 😘
  4. Anne-Marie:
    26 september 2019
    Wat is het mooi in Zuid Afrika hè? Ik geniet zo met je mee...
    Succes weer op stage en natuurlijk ook veel plezier nog!
  5. Jos:
    26 september 2019
    Noemen ze dit tegenwoordig stage lopen? Vakantie en genieten bedoel je!
  6. Jolanda:
    1 oktober 2019
    Wat sjiek veur diech um dit allemaol met te kinne maake. Dit pak diech noets mie ienes aof. Geneet!!
    Xxx