Naam:
maudvandijk.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Derdejaars, bedrijfskundige studente van de opleiding people and business studies, Hogeschool Zuyd.

Over mijn reis

Binnen de opleiding people and business management mogen wij in het derde jaar een half jaar stage gaan lopen, zowel in het binnenland als buitenland. Ik heb ervoor gekozen om een half jaar stage te gaan lopen in Zuid-Afrika, Kaapstad. Vanuit school hebben wij een Zuyd Zuid-Afrika project waarbij je goed begeleid wordt en ook activiteiten hebt in Kaapstad met alle andere studenten die ook deel uitmaken van dit project.

Ik ga stage lopen bij de gemeente van Kaapstad (City of Cape Town), op de Customer Relations Department. Hier zal ik me onder andere bezig gaan houden met process design en business improvement. Het avontuur gaat 14 augustus beginnen samen met een vriendin (Sanne) en 2 andere studenten. Als alles goed verloopt zullen wij met zijn viertjes op 15 augustus arriveren in Kaapstad. De week erna komen nog 6 studenten van o.a. mijn opleiding en andere opleidingen. We wonen met zijn 10-en naast elkaar in 2 huizen, GEZELLIG!

Van hoe alles verder gaat verlopen, geen idee maar komt vast en zeker allemaal goed. Ook wat we in de vrije tijd gaan doen, zien we daar wel :). Ik ben ontzettend benieuwd maar weet zeker dat het een unieke ervaring gaat worden.

Sanne en ik vliegen op 31 januari 2020 weer terug naar Nederland..

Bezochte landen

Ik heb 12 landen (5%) bezocht:

België, Cyprus, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Tsjechië, Turkije, Zuid-Afrika.