De laatste paar dagen

26 januari 2020 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey daar ben ik weer,

afgelopen weken helemaal vergeten nog een blog te schrijven aangezien ik lekker vrij heb. Ik heb mijn stage afgerond en vanuit stage heb ik een mooie 9 gekregen! Het was heel raar dat de 20 weken al om waren maar wat heb ik veel geleerd. Mijn collega's waren echt fantastisch en ik heb dan ook een super tijd gehad bij de City of Cape Town. Ik heb een paar mooie adviezen geschreven voor de afdeling waarmee ze ook heel blij waren. Als beoordeling kreeg ik onder andere: "Maud is an excellent communicator". Voor de mensen die mij goed kennen zal dit geen verrassing zijn aangezien ik altijd best wel veel praat haha. Ik heb zoveel kennis opgedaan wat ik later kan gebruiken. Ik ben dan ook zo dankbaar voor dit avontuur en voor de mooie en interessante projecten die ik gekregen heb op stage.

Afgelopen week ben ik samen met Sanne de tafelberg opgegaan met de kabelbaan om nog even te genieten van het prachtige uitzicht. Daarnaast hebben we heel veel op het strand gelegen omdat het weer echt top was. Ook zijn we nog een paar keer naar de film geweest. Vrijdagavond nog even een heerlijk biefstuk gaan eten om het af te leren... Gisteren toch nog maar een keer gaan hiken.. Dit keer was het de Elephants Eye Cave. Het was niet zo'n pittige hike en de natuur was wederom prachtig. Het was wel mistig maar eenmaal boven begon het weg te trekken en konden we terug lopen met een fantastisch uitzicht. Gisteravond de laatste keer op stap geweest... Ja echt de laatste keer. Vanmiddag zijn we nog gaan bowlen.

En dan begint het aftellen toch echt. Nog 5 dagen en dan is het tijd om naar huis te gaan. Als ik nu terug kijk, denk ik echt jeetje dit half jaar is voorbij gevlogen. Ik ben blij dat ik naar huis kan om familie en vrienden weer te zien maar ik weet zeker dat ik deze plek ga missen (en natuurlijk het heerlijke weer). Alles is hier zo relaxt en iedereen is oprecht vriendelijk. Maar ik kan zeker weten zeggen dat ik echt een ervaring rijker ben. Ik kan terug kijken op een fantastische tijd, het leren werken in een andere omgeving en in een andere cultuur, nieuwe mensen leren kennen, mezelf op persoonlijk level ontwikkelt en natuurlijk ook mooie vriendschappen die hier zijn ontstaan. En nu kan ik toch stiekem ook al zeggen I DID IT. Niet verwacht dat ik zo "goed" door dit half jaar zou komen omdat het toch wel lastig was om thuis achter te laten.

Komende week nog even een paar souvenirs kopen, nog maar een paar keer naar het strand :), een afscheidsbraai en donderdagavond een massage zodat ik lekker relaxt het vliegtuig ik kan stappen. En dan is het vrijdagavond tijd om naar huis te gaan..

Lieve groetjes en tot volgende week Nederland..

1. Winny:
    26 januari 2020
    Dit is zeker een mooie ervaring die niemand je meer afneemt. Fijn dat je volgende week weer thuis bent❤
  2. Jolanda:
    26 januari 2020
    Wat een prachtig avontuur heb jin beleefd. Een mooie ervaring die niemand jou ooit nog afpakt. Geniet van je laatste dagen daar!

Tot volgende week.

Dikke kus van ons allemaal
    😘😘😘😘
  3. Angelique Van Dijk:
    26 januari 2020
    Wat een mooi avontuur en geweldige ervaring. Koester de herinneringen.
    Geniet de laatste paar dagen en alvast en veilge reis naar huis😘