Laatste twee weken stage

7 januari 2020 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels bezig aan mijn laatste twee weken stage. Wat is December voorbij gevlogen. Over 24 dagen stap ik samen met Sanne in het vliegtuig naar huis.

Afgelopen weken heb ik echt genoten samen met mama, Raymond en Yvo. We zijn de eerste dagen naar Fransschoek geweest. Hier hadden we een huisje op een wijnfarm, echt prachtig! Vanuit Fransschoek zijn we de zondag naar Muizenberg gereden, vervolgens naar Boulders Beach (het strand waar de pinguins leven), Kaap de goede Hoop en vervolgens via de Chapman's Peak Drive zijn we terug gereden naar Kaapstad. In Kaapstad hadden we ook een hele boel op de planning staan. Maandag zijn we de Tafelberg op gaan hiken. Ik had tegen mezelf gezegd naah die ene keer was wel genoeg maar toch Raymond wilde het graag dus ik dacht dit kunnen wij wel. Vroeg vertrokken zodat het nog niet al te warm was. Het was de makkelijkste route, maar toch het was pittig. Met genoeg stoppen tussendoor hadden we uiteindelijk de top bereikt. Trots op ons allemaal dat we dit gedaan hadden! Eenmaal boven zijn we richting de kabelbaan gelopen en deze hebben we dan ook terug naar onder genomen. 's Avonds had ik Uber Eats besteld zodat iedereen dit ook eens meegemaakt had.

Dinsdagochtend hadden we Robben Eiland op de planning staan. Eenmaal op de boot dacht ik toch waar ben ik aan begonnen… De zee was nogal onrustig en de boot ging dan ook alle kanten op.. Eenmaal aan gekomen gingen we met een bus een tour doen over het eiland en erna kregen we door een ex-gevangene een rondleiding in de gevangenis. 's Avonds was het Kerstavond en ik had gereserveerd bij Mama Africa zodat ze ook eens in een Zuid-Afrikaans restaurant waren geweest met live-muziek. Heerlijk gegeten!

Woensdag hadden we een lunch op de planning staan bij La Mouette, hier kregen we een 5-gangen verrassings menu. Ook het eerste restaurant waar Kerstmuziek op stond :). Verder hebben we nog even Sea Point verkend en in de avond zijn we naar de film geweest in de oudste bioscoop van Kaapstad.

De laatste twee dagen dat mama en Raymond hier waren was het weer niet al te best dus hebben we de Hop On Hop Off bus tour gedaan en vrijdag het Distrixt Six Musuem bezocht. Het waren echt hele gezellige dagen en we hebben dan ook mooie herinneringen samen gemaakt.

Yvo bleef nog wat langer en aangezien het goed weer was, konden we eindelijk een stranddagje doen. Daarnaast zijn we ook op stap geweest en hebben we samen een safari gedaan. De safari was echt mooi maar natuurlijk voor mij was dit iets minder speicaal omdat ik het Kruger Park al bezocht had maar nog steeds blijft het heel sjiek om de dieren van dichtbij te zien. Ook ben ik samen met Yvo gaan paragliden. Dit stond al 3 maanden op mijn planning maar was helaas al 3 keer afgezegd. Op 31 December was het dan zo ver, we gingen paragliden! Zo vet om boven Kaapstad te vliegen en het heeft dan ook heel wat mooie foto's opgeleverd. Als laatste hebben we samen nieuwjaar gevierd. Helaas, was op 1 januari dan tijd voor Yvo om naar huis te gaan. Het afscheid viel me zwaar omdat ik zelf ook had van ik wil mee naar huis. Ik kijk er dan ook echt naar uit om naar huis te gaan en om weer eens op de bank te zitten en tv te kijken haha. Maar ook natuurlijk om weer samen te zijn met familie en iedereen weer te kunnen knuffelen.

Nog ffkes!

En natuurlijk voor iedereen de beste wensen voor 2020!

Dikke kus

1. Winny:
    7 januari 2020
    Nog ff volhouden lieve Maud. Het was zeker zeer speciaal. Zie erg uit naar 1 februari. I cann't wait❤
  2. Jos:
    7 januari 2020
    Ps denk je aan mijn verjaardag😂😂
  3. Jolanda:
    8 januari 2020
    Geniet nog maar van je laatste weken daar in het mooie Kaapstad. We hebben veel mooie foto's en verhalen van mama en Raymond gezien en gehoord. Wat een belevenis! We hebben tijdens onze traditionele oudejaarsdag lunch gezien hoe jullie boven Kaapstad aan het vliegen waren! Echt cool en super mooi om mee te maken. Dus...geniet nog maar ff. Geniet ook maar van het mooie zomerweer daar. Hier is het vies, koud en regenachtig. Wij kijken uit naar de zomer en....naar jouw terugkomst!

Tot snel.

xxx