Week 15

25 november 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goedemorgen allemaal,

alweer maandag, dus weer een nieuwe week. Vorige week zijn we op dinsdag lekker gaan uiteten bij Kloof Street House omdat het helaas de laatste avond was met Nina en Lianne. We hebben er een gezellige avond van gemaakt. Daarnaast zijn we vorige week donderdag naar GAPA geweest. Dit is een organisatie die 'grandmothers' dingen leert, zoals hoe ze hun handen kunnen gebruiken om knuffeltjes te maken en deze te verkopen. Daarnaast geeft GAPA ze ook support aangezien in Zuid-Afrika deze grandmothers vaak de persoon in huis zijn die alle zaken moeten regelen omdat bijvoorbeeld hun dochter overleden is aan HIV/AIDS. Zij zorgen dan voor de kleinkinderen. GAPA leert ze om hun medicatie te nemen omdat dit zeer belangrijk is. Maar GAPA helpt ze ook als ze bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moeten. Daarnaast organiseert GAPA support groepen voor grandmothers. Hier komen allemaal vrouwen bij elkaar om hun verhalen te vertellen en ze geven elkaar ook support.

Het was een mooie en indrukwekkende dag. Ik vind dat GAPA een mooie organisatie is en dat ze heel goed werk doen omdat Zuid-Afrika ook bekend staat om een hoog percentage HIV/AIDS.

Donderdagavond zijn we een drankje gaan doen bij een rooftop bar, met een schitterend uitzicht op de Tafelberg. (Wat hebben we het toch zwaar haha..)

Zaterdag ben ik naar een Alpaca farm geweest. Hier liepen zo'n 300 alpaca's rond. Deze mocht je eten geven maar je kon ook een wandeling met ze doen. Wij hadden ervoor gekozen om een Barn Tour te doen. Hier kregen we ook de pasgeboren alpaca's te zien en kregen we te zien waar ze hun eten kregen etc. Ik vond het hilarisch maar wel ook interessant! Daarnaast kon je er ook een kopje koffie drinken.

Verder was het weekend lekker rustig en heb ik een paar films gekeken en een appeltaart gebakken. Ook niet erg om eens een weekend bijna niks te doen :)

Deze week ga ik op stage interviews doen voor een project aangezien het nog maar 6 weken stage lopen is. De tijd vliegt voorbij..

Dikke kus Maud

1. Annemie Koolen:
    Goedemorgen Maud,

Wat benut je je tijd super, wat een herinneringen.

Fijne week,

Paul en Annemie
  2. Winny:
    25 november 2019
    Ha lieverd, weer mooie herinneringen gemaakt. Top❤
  3. Esther:
    Nog een paar nachtjes...