Kleine update - week 14

18 november 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Heey allemaal,

weer een kleine update aangezien alweer een weekje voorbij is. Vorige week maandag werden de rugby spelers van het Zuid-Afrikaanse team gehuldigd in Kaapstad aangezien ze World Champions zijn. Dit was leuk om mee te maken en te zien hoe dat hier leeft onder alle inwoners. De bus met de spelers reed over straat en er liepen zoveel mensen omheen, niet normaal. Iedereen rende alle kanten op om ze te kunnen zien.

Vrijdagavond hebben we een Catamaran Sunset Cruise gedaan. Het waaide best wel hard maar we hadden nog steeds een heel mooi uitzicht op Kaapstad en op de Tafelberg. Het was heel gezellig en ik heb zeker genoten. De terug weg was wat minder leuk aangezien opeens iedereen van de netten af was behalve wij…….. EN dit was niet voor niets want even later kwam er een enorme windvlaag aan met water en we waren opeens zeike nat...… Helemaal doorweekt.. Dit was wat minder grappig maar goed, erna meteen naar huis en een lekkere warme douche gepakt.

Zaterdagochtend zouden we eigenlijk gaan paragliden maar helaas weer afgezegd doordat de wind te heftig was. Vorige week heeft het de hele week echt hard gewaaid. Dus dat betekende zaterdag een chill dagje. 's Avonds zijn we op stap geweest en het was weer een avondje voor in de boeken. Helaas het laatste stapavondje met Nina en Lianne die we hier hebben leren kennen. Zondag zijn we gaan braaien in een park dat bestemd is als "Braai and Picnic Area". Het weer zat niet al te best mee maar we hebben er een leuke middag van gemaakt. Iedereen had zijn eigen vlees mee gebracht en wat te snacken.

Deze week staat alweer week 14 op de planning van stage. Het voelt echt onwerkelijk dat dit al mijn 14e week stage is, wat dus betekent dat na deze week het nog maar 6 weken stage lopen is. Polarsteps geeft aan dat ik vandaag al op dag 96 van de 172 ben en vandaag precies over een maand sta ik op het vliegveld eerst Yvo op te wachten en 's avonds samen met Yvo, mama en Raymond op te wachten.

Voordat ik aan deze reis begon, had ik echt niet gedacht dat het zo goed met me zou gaan hier. Ik heb het echt naar mijn zin en maak zoveel mooie herinneringen maar ook zijn er mooie vriendschappen ontstaan! Ik heb wel dat nu het steeds dichterbij komt dat mama, Raymond en Yvo hier zijn, de tijd niet snel genoeg kan gaan! Maar we hebben nog genoeg dingen die we willen doen hier en er zijn al weekenden die gewoon al helemaal vol gepland staan… Dus blijven genietenn!!

Liefs,

👍🏻😘
  3. Annemie Koolen:
    19 november 2019
    hoi Maud,
    wat fijn dat je zo geniet!

nu mogen wij haast ook weer aftellen dat je weer naar nl komt